Regulamin sklepu
Regulamin sklepu internetowego Optima Tools
§ 1
Postanowienia wstępne
-
Sklep internetowy Optima Tools Stefanik Sp. j., dostępny pod adresem internetowym https://www.optima-tools.com.pl, prowadzony jest przez firmę Optima Tools Stefanik Sp. j. z siedzibą w Świdnicy.
-
Niniejszy Regulamin skierowany jest do przedsiębiorców i określa zasady oraz tryb zawierania z przedsiębiorcą umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego.
-
Niniejszy Regulamin jest zawsze dostępny na stronie internetowej https://www.optima-tools.com.pl dla Użytkowników, w celu zapoznania się z nim, odtwarzania i zapisania jego treści.
§ 2
Definicje
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie konta.
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient – Przedsiebiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która poprzez stronę internetową dokonuje zakupu, w celu związanym bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością zawodową lub gospodarczą (zgodną z PKD).
- Konto - konto Klienta-Przedsiębiorcy w sklepie internetowym, na którym gromadzone są dane podane przez Klienta-Przedsiębiorcę oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach.
- Regulamin - niniejszy dokument.
- Sprzedawca – Optima Tools Stefanik Sp. j. z siedzibą w Świdnicy, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. Wrocław, Wrocław-Fabryczna, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000886059, NIP 8842284108, REGON 891049980.
- Sklep internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.optima-tools.com.pl
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem-Przedsiębiorcą w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość, do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta-Przedsiębiorcy składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze Sprzedawcą.
- Koszyk – element oprogramowania sklepu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta-Przedsiębiorcę produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt - dostępna w sklepie internetowym rzecz ruchoma/usługa przeznaczona na sprzedaż.
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży produktu zawierana pomiędzy Klientem-Przedsiębiorcą a Sprzedawcą prowadzącym sklep internetowy.
§ 3
Kontakt ze sklepem internetowym
- Adres Sprzedawcy: ul. Fabryczna 13, 58-100 Świdnica Śląska, woj. dolnośląskie
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@optima-tools.com.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 74 851 24 04 / 885 775 208
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: BNP Paribas 64 1600 1462 1836 7148 5000 0001
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 8:00 – 15:00
§ 4
Wymagania techniczne
- Do korzystania ze sklepu internetowego, w tym przeglądania asortymentu sklepu oraz składania zamówień na produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej Firefox, Chrome, Safari, Opera, Internet Exploter albo Edge
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
-
włączona obsługa plików cookies
-
zainstalowany program FlashPlayer
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta-Przedsiębiorcy.
- W przypadku ponoszenia przez Sprzedawcę odpowiedzialności w związku z realizacją umowy sprzedaży danego produktu, suma należnych odszkodowań, niezależnie od tego na jakiej podstawie prawnej dochodzonych, nie może przekroczyć wartości tego produktu oraz kosztów jego dostawy zapłaconych przez Klienta-Przedsiębiorcę zgodnie z § 5 ust. 4 Regulaminu. Powyższe ograniczenie odpowiedzialności nie ma zastosowania w przypadkach, gdy odpowiedzialność odszkodowawcza jest obligatoryjna z mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Przeglądanie asortymentu sklepu internetowego nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez Klienta-Przedsiębiorcę na produkty znajdujące się w asortymencie sklepu internetowego możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta. Do składania zamówień za pośrednictwem sklepu internetowego uprawnione są tylko podmioty, spełniające wymogi określone w § 2 ust. 4.
- Ceny za produkt w sklepie są podane w polskich złotych i są cenami netto (nie uwzględniają podatu VAT)
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta-Przedsiębiorcę składa się cena za produkt, podatek od towarów i usług oraz koszt dostawy, o którego wysokości Klient-Przedsiębiorca jest informowany na stronie sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Aby założyć Konto w sklepie internetowym, należy wypełnić Formularz rejestracji.
- Założenie Konta w sklepie internetowy jest bezpłatne.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient-Przedsiębiorca ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny)
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji należy: wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu/ów, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia, kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny)
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego produktu:
a. przesyłka kurierska DH
b. odbiór osobisty w siedzibie sprzedającego, po wcześniejszym umówieniu się - Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przelewem na konto sprzedawcy: BNP Paribas 64 1600 1462 1836 7148 5000 0001
- płatność poprzez serwis Przelewy24.pl
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie sklep internetowego.
Zawarcie i wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem-Przedsiębiorcą a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta-Przedsiębiorcę Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi-Przedsiębiorcy stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta-Przedsiebiorcę powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem-Przedsiębiorcą a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta-Przedsiębiorcę: płatności przelewem, płatności elektronicznych, Klient-Przedsiębiorca obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
-
Jeżeli Klient-Przedsiębiorca wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem pkt.4 § 9), w sposób wybrany przez Klienta-Przedsiebiorcę podczas składania Zamówienia.
-
W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta-Przedsiebiorcy liczy się w następujący sposób:
a. w przypadku wyboru przez Klienta-Przedsiebiorcę sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. w przypadku wyboru przez Klienta-Przedsiebiorcę odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru w terminie wskazanym w opisie Produktu. - O gotowości Produktu do odbioru Klient-Przedsiębiorca zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta-Przedsiębiorcy.
-
Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
-
Dostawa Produktu do Klienta-Przedsiebiorcy jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi-Przedsiębiorcy na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty i metody dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta-Przedsiębiorcę woli związania się Umową Sprzedaży.
-
Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.
- Sprzedawca gwarantuje kupującemu, że produkt powinien być wolny od wad materiałowych i produkcyjnych.
- Zobowiązania sprzedawcy wynikające z gwarancji są ograniczone do bezpłatnej wymiany lub naprawy albo zwrotu ceny zapłaconej za produkt.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zły dobór produktu przez Klienta-Przedsiębiorcę do planowanych przez niego zastosowań. W celu upewnienia się, co do prawidłowego zastosowania produktu, Klient-Przedsiębiorca może uzyskać informacje na temat jego zastosowań oraz sposobu wykorzystania w katalogu produktu lub poprzez bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą.
- Reklamowany produkt powinien być dostarczony do siedziby Sprzedawcy wraz z informacjami o zastosowanych warunkach pracy. Sprzedawca oceni, czy produkt podlega gwarancji. W przypadku niewłaściwego stosowania, przechowywania lub użytkowania produktu, Sprzedawca nie uzna prawa z tytułu gwarancji.
- Obowiązki Sprzedawcy wynikające z uznanej reklamacji zostaną wykonane w terminie 30 dni.
- W związku z udzieleniem gwarancji jakości na produkty, wyłączone jest stosowanie przepisów o rękojmi za wady fizyczne.
- Sprzedawca nie uzna innych gwarancji oprócz powyższej.
- Reklamacje dotyczące innych kwestii niż wady produktów, w tym reklamacje dotyczące funkcjonowania sklepy internetowego, mogą być zgłaszane do Sprzedawcy pisemnie lub pocztą elektroniczną na adresy wskazane w § 3.
- Reklamacja powinna zawierać dane podmiotu składającego reklamację (pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail) jak również wskazanie przyczyny reklamacji, treść żądania oraz informacje dotyczące sposobu przekazania odpowiedzi. Wzór Reklamacji stanowi Załącznik nr 1 do tego Regulaminu.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób wskazany w reklamacji, a w przypadku braku takiej informacji, w sposób odpowiadający sposobowi przesłania reklamacji, tj. listem poleconym na podany w reklamacji adres albo za pomocą wiadomości e-mail, na adres e-mail podany w reklamacji lub z którego została przesłana reklamacja, w terminie do 30 dni, od dnia otrzymania reklamacji.
- W skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w ust. 3, Sprzedawca w informacji przekazywanej Klientowi-Przedsiębiorcy, który wystąpił z reklamacją:
- wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
- wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
- określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. - Administratorem danych osobowych pozyskanych w toku procedury reklamacyjnej jest Sprzedawca i dane te będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na reklamację. Podanie danych określonych w ust. 2 jest niezbędne do rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi na reklamację. Dalsze informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę są zawarte w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.optima-tools.com.pl/polityka-prywatnosci-i-wykorzystywania-plikow-cookies
- Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Administratorem danych osobowych Klientów-Przedsiębiorców zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów-Przedsiębiorców zbierane są przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego w celu realizacji umowy sprzedaży, a jeżeli Klient-Przedsiębiorca wyrazi na to zgodę - także w celach marketingowych.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów-Przedsiębiorców sklepu internetowego mogą być:
a. w przypadku Klienta-Przedsiębiorcy, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, administrator udostępnia zebrane dane Klienta-Przedsiebiorcy wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie administratora.
b. w przypadku Klienta-Przedsiębiorcy, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta-Przedsiębiorcy, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w sklepie internetowym. - Klient-Przedsiębiorca ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Dalsze informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę są zawarte w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.optima-tools.com.pl/polityka-prywatnosci-i-wykorzystywania-plikow-cookies
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o ochronie danych osobowych.